ground_zero.jpg

Ground Zero is a new show created by two amazing and talented guys, Mike Derderian and Mohammed Jaradat. The show has three segments:

1- “Doblaj” My favorite part.
2- Lost in translation
3- Pirates of down town Amman

Anyway i think this show is going to be a kick ass. I really enjoy every minute of it. I am glade to know the guys behind this show and lets not forget George, the man who helped this show become true…

Don’t miss this new channel on ikbis

  • Share/Bookmark

wakalat.jpg

I am now sitting in one of the Wakalat street restaurants and enjoying the nice wether and the free internet connection.

By he way guys, Amman is very internet friendly city. there are lots of free wireless internet connection not like Dubai where you have to pay everywhere and anytime you need an internet connection.

Nice weather and free wireless connection are two things we should be proud of.

  • Share/Bookmark

How do I feel in Dubai

May 12th, 2008

I am now blogging from a 34th floor in the UP tower. This trip simply showed me how much poor, unimportant, dispensable and small creature I am… it showed me how big is the world and how far are we. It showed me that there are whales and planktons… I am no more than a tiny plankton..

img_0047.jpg

img_0051.jpg

img_0060.jpg

  • Share/Bookmark

i-me.png

After a long time of being a pc user, Sha3teely now is converting to Mac. I’ve just got a new Mac Book pro 17inch with 4 GB RAM and a new iphone..

Now I became iSha3teely. But I had lots of problems all the way. For example

- I had a hard time to get my contact into my iphone but it ended.
- Still having hard time to get my mail from outlook.
- Still having hard time without Arabic Keyboard.
- Still having hard time to find a replacement for a good information architecture software like Axure .
- I am still slow and need lots of time to learn the tricks of Mac OS system
- I need lots of time to organize my files and work.

But at the end of day I am still using both a pc and Mac laptops. I can manage my self for the time being.

my_laptop.jpg

  • Share/Bookmark

arabi_mag.jpg

صدر حديثاً العدد الخاص من مجلة العربي والتي تصدر من الكويت. وفي هذا العدد ملف خاص عن القضية الفلسطنية في الذكرى الستين لضياع فلسطين. ويتحدث هذا العدد عن قضايا عديدة عن شعب يقتل منذ ستين عاماً وأحداث تاريخية نسيناها ولم نعد نلقي لها بالاً. كما ويوجد بداخل هذا العدد خريطة تفصيلية تتحتوي معلومات عن القرى المهجرة، أعداد المهجرين وتواريخ مهمة في حياة الشعب الفلسطيني.

مجلة العربي هي من أقدم وأعرق المجلات على صعيد الدول العربية، وقد وضعت نفسها مكانة توازي الناشونال جيوغرافيك في العالم العربي. ومن الجدير بالذكر والعجيب أيضاً أنه ومن عشرات السنين لم يتغير سعر هذه المجلة بالرغم من أرتفاع الأسعار في كل مكان. حيث بقية محافظة على سعر النصف دينار منذ أن عرفت هذه المجلة. ولكن محتواها يوازي آلاف المجلات التي تصدر هذه الأيام.

مجلة العربي كتب فيها عظام المؤلفين والكتاب والمثقفين في العالم العربي، وقد رسم فيها كبار الرسامين والفنانين. هذه المجلة هي نتاج ثورة ثقافية شهدتها الكويت قبل حرب الخليج عام 90. حيث كانت مركز جذب لكل المثقفين العرب الحالمين ببناء مستقبل لهم، لتوفر المال والدعم لهم. ولكن بعد الحرب تشتت الجهود وأصبح الأصدقاء أعداء. وأنجرف الإعلام الكويتي في ثورة من الغضب تجاه ما حدث لهم. وبعد أعوام طويلة هدأت النفوس وعادت مجلة العربي لتبرهن أن العلم والثقافة هي اساس الحضارة. ومن هنا أرسل هذه التحية لمجلة العربي.

من أجل ستين عاماً، حاول أن تعرف أكثر عن نفسك، أهلك، عن شعبك.. لتعرف مصيرك.

  • Share/Bookmark