intehar.jpg

صراحة لم أكن أعرف أنه يجب عليك أن تنتحر لكي تقابل وزيراً في عالمنا العربي… لو كنا أردنا لقاء الله عز وجّل لما ربطنا أنفسنا بسلك وارتمينا من على جسر مشاه.

لم أكن أدرك مدى سخرية الموقف عندما أصبح جسر المشاه وسيلة للانتحار بعد أن كان وسيلة نجاة لمئات من المنتحرين اللذين يقطعون الشارع كل يوم.

لم أرى يوماً في حياتي سبباً يدعو للانتحار، لأني على قناعة تامة أن هناك دائماً بديل لحل الأمور حتى ولو كان سيأتي بعد حين. ومن أتقن الصبر نسي الانتحار.

ومن العبر التي يجب أخذها أنه إذا أردت الانتحار فاقفز قبل أن يمسك بك رجال الأمن، لأنك حينها ستتمنى أنك لو أنتحرت فعلاً..

إذا أردت مقابلة وزير الداخلية، وقد أغلقت أمامك جميع الأبواب، فما إلك يا أخي إلا تحكي مع محمد الوكيل على راديو فن إف إم. وفضفض اللي بقلبك.

  • Share/Bookmark

6 Responses to “عندما تنتحر من على جسر المشاه”

  1. hussein Says:

    من أراد الانتحار فلن يطلب من الخلق أن يأتوا لمشاهدته.. ماعليه إلا أن يقفز ويعانق نسمات الهواء التي تصطدم بجسمه الآدمي قبل أن يلتصق بأسفلت الشارع..

  2. wonders Says:

    This guy’s nuts!! did he do it?

  3. Maioush Says:

    i heard that the guy was in jail or something, and he was requesting something, i don’t know, but apparently.. he has issues

  4. manal y Says:

    just heard this story….
    hmmm

  5. Somaa Says:

    you guys are harsh and cruel and inhumane. this is a legitimate cry for help. you need to read more about the subject of suicide before you pontificate and show your callous side.

    Many of those who take their lives go through a few attempts to get attention. when their calls for help fail, they actually take their lives.

    remember the famous saying: either you say something decent or keep quite.

    My heart goes out to the guy. This scandal alone is enough to do him some damages.

  6. Wael Attili Says:

    Harsh, cruel, inhuman!! are you telling me that you agree that people should suicide instead of telling them that there are always other ways to solve a problem or to let your voice heard.. please read the post carefully and understand what I am really trying to say…

    and as you said you either you say something decent or keep quite…

Leave a Reply